Köpevillkor klubb och företagskunder

  1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när ni väljer att bekräfta ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till er registrerade mailadress. Beställda produkter förblir Svenska Kennelklubbens egendom tills dess att de är till fullo betalda.

Er order kommer att skickas från vårt centrallager i Jordbro. Ändringar och tillägg måste göras innan er order behandlas och skickas från oss. Om ni upptäcker eventuella felaktigheter på er order är det därför viktigt att ni omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra i ordern. skkshop@skk.se

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om ni inte är nöjda med vår korrigering har ni självfallet rätt att avboka ordern. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

  1. Priser och betalsätt

Svenska Kennelklubben är en ideell organisation och därmed inte momspliktig. Eventuella avgifter för frakt och betalsätt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Svenska Kennelklubben faktura - Med ett fakturakonto får ni en stående kredit hos Svenska Kennelklubben och kan smidigt göra era inköp på faktura via hemsidan. Vid eventuell betalningsförsening utgår dröjsmålsränta på utstående belopp med fyra (4) % + gällande referensränta per månad. Betalningstid är trettio (30) dagar netto om inget annat avtalats. Information om hur ni ansöker om ett konto finner ni här.

  1. Leveransinformation

Leveranstiden för beställningar är 5-10 arbetsdagar.

Ni finner information kring aktuell lagerstatus för Internet under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får ni i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Ni har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra er beställning.

Skulle någon av produkterna ni beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på er order kan vi i vissa fall kreditera produkten från er beställning.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till er, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter er med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står ni som kund för transportrisken samt fraktkostnaden.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi fakturera 165 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi fakturera 395 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut era beställningar inom 14 dagar från det att paketet ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktalternativ:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Er beställning levereras direkt i brevlåda eller postbox. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på eller lämna en avisering så att ni kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Ombudsleverans – Er beställning levereras till företagets närmaste postombud. Ni kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att ni fyller i mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att budet har med sig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-18.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas hos PostNords ombud.

Pall – Tyngre och större gods/order levereras på pall, vilket sker till företagets adress i gatuplan helgfri vardag dagtid (08-17). Tiderna kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att kontakta er för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som PostNord kan nå er på under dagtid. Om ni skulle missa den bokade tiden kan ni kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera er för den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

  1. Transportskada

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ber vi er att anmäla det omgående till oss. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar. Om ni upptäcker en skada på kartongen vid leveranstillfället kan ni vägra att ta emot godset förutsatt att ni inte hunnit kvittera mottagandet. För att reklamationen mot PostNord skall kunna hanteras korrekt måste ni spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Force Majeure
Svenska Kennelklubben är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Svenska Kennelklubben fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

  1. Ångerrätt/reklamation för klubbar*

Svenska Kennelklubben lämnar 6 månaders ångerrätt till anslutna klubbar. 

Ångerrätten gäller endast profilprogrammets varor som kläder, väskor m.m.

Obs! Reklamationsrätten gäller ej vid företagsköp.

Öppet köp gäller ej beställningsvaror som inte ingår i ordinarie sortiment.

  1. Öppet köp och retur*

Vi erbjuder företag 10 dagars öppet köp vid obruten förpackning. Det gäller om ni handlar via hemsidan.

Öppet köp gäller ej beställningsvaror som inte ingår i ordinarie sortiment.

Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av Svenska Kennelklubben. Om ni önskar använda er av öppet köp ber vi er meddela oss det så snart som möjligt till skkshop@skk.se

Hur returnerar jag min vara? 
Kontakta skkshop på skkshop@skk.se och meddela att ni avser göra en retur på avsedda varor. Ytterligare instruktioner kring hur ni går tillväga bifogar vi i vårt svar till er. Vid nyttjande av öppet köp står ni som kund för returfrakten. Kostnader för varan kommer att återbetalas. Svenska Kennelklubben kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar er att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Svenska Kennelklubben har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Returadress:    

Reklog AB
C/o Svenska Kennelklubben
Lagervägen 36
136 50 Jordbro

Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker inom 14 dagar från det att ni meddelat oss att ni önskar använda er av öppet köp. I det fall då produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så snart produkten är registrerad som mottagen på vårt lager. Återbetalning sker endast via kreditering av fakturan.

  1. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av kontroll mot medlemsregister vi vissa köp.

Personuppgiftsansvarig är vi, Svenska Kennelklubben AB (publ), 802001-7607, Box 771, 191 27 SOLLENTUNA, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

Genom att acceptera våra köpevillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. Svenska Kennelklubben strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Svenska Kennelklubben åtar sig att införa en så kallad reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på telefon 08 795 30 23.

Vårt huvudkontor är belägget i postorderstaden Sollentuna på följande adress:

Svenska Kennelklubben

Rotebergsvägen 3

191 27  SOLLENTUNA

08 795 30 00

 

Copyright © Svenska Kennelklubben