Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli bättre. För att följa de nya lagarna kring cookies ber vi dig godkänna detta. Läs mer.
Köpvillkor för SKK Shop
Köpvillkor för SKK Shop
1. Om SKK Shop
Svenska Kennelklubben (SKK) äger SKK shop. SKK har sitt säte i Sollentuna, postadressen är Box 771, 191 27 Sollentuna.
Administration av och leveranser av varor från SKK Shop sker genom SKKs leverantör Voky AB, med postadress Gillbergagatan 40, 582 73 Linköping.
Önskar du komma i kontakt med SKK Shop, använd vårt kontaktformulär så hör vi av oss inom kort, alternativ kontakta oss på telefon 08 795 30 00.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress. Är något fel i beställningen måste du omedelbart kontakta oss via kontaktformuläret.
2.1 Har du frågor angående hur man gör en beställning på SKK Shop vänligen kontakta oss via kontaktaformuläret
3. Leverans och fraktkostnader
Vi packar och skickar din order inom fem dagar efter att vi har tagit emot den. OBS! Beställningar som görs på helger behandlas från första helgfria vardag. Om förseningar i leveransen uppstår utan att vi aviserat längre leveranstid måste du omedelbart kontakta oss via kontaktformuläret.
3.1. Fraktkostnad
Vi tillämpar enhetsfrakt som varierar beroende på den totala ordersumman:
• Sverige
- 79 kronor
• Norden
- Fraktkostnaden är 200 kronor
• Övriga Europa
- Fraktkostnaden är 400 kronor
• Övriga världen
- Kontakta oss för fraktkostnad
OBS! Vid köp utanför EU kan det tillkomma avgifter för tull och/eller moms. Det är du som kund som ansvarar för att betala sådana avgifter.
3.2. Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut din försändelse returneras den till oss. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en administrativ avgift om 150 kronor för att täcka kostnader för returfrakt och hantering.
4. Priser
De priser som anges på översiktssidorna på SKK-shop är medlemspriser och gäller för dig som är medlem i någon av SKKs läns-, special-, verksamhets- eller rasklubbar. På respektive produktsida anges även priset för dig som inte är medlem i någon av dessa klubbar.
Vid beställningen anger du ditt medlemsnummer och den klubb där du har ditt medlemskap. Är du inte medlem justeras priset till icke medlemspris när du kommer till kassan. I varukorgen ser du den totala ordersumman exklusive fraktkostnad.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
SKK är inte momspliktig och debiterar därför inte moms på produkterna.
5. Betalning
Du kan betala din beställning på tre olika sätt:
1. Swish (NETS)
2. Säker betalning via kontokort (NETS)
För kontokortsbetalning krävs att du har ett giltigt VISA eller MasterCard.
OBS! Du kan inte betala med SKKs inteckningskort när du handlar via SKK Shop. Klicka här för att läsa om hur du kan använda dina inteckningskort genom beställning via post till SKKs kansli.
3. Faktura Riverty.
- Väljer du att betala med faktura via Riverty så skickas faktura via e-post till dig.
- Fakturan ska betalas inom 14 dagar.
- Du kan efter erhållen faktura ansöka om delbetaling.
- Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt lag och i förekommande fall tillkommer ersättning för skriftlig betalningspåminnelse.
- Det genomförs en sedvanlig kreditkontroll, och kopia av eventuell kreditupplysning skickas till dig per e-post
- Leverans sker endast till folkbokföringsadress.
- Köparen ska vara minst 18 år gammal
Kontaktuppgifter Riverty
Kundtjänst 0340 59 61 01
måndag – torsdag 8-17, fredag 9-17
Byte/ Återköp
6. Ångerrätt
Vid köp av varor från SKK shop har du som kund en lagstadgad 14-dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan läsa mer om den lagstadgade ångerrätten på Konsumentverkets hemsida.
6.1. Nyttjande av ångerrätten
Om du önskar nyttja din ångerrätt måste du meddela oss att du har ångrat ditt köp. Meddelandet skicka via kontaktformuläret på kontakta oss.I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, din e-postadress, ordernumret samt vilka varor som du önskar ångra tydligt framgå. Efter ångermeddelandet ska du senast inom 14 dagar returnera aktuella varor till oss.
Du står för returfrakten och ansvarar för produkternas skick vid retur som sker på grund av att du nyttjar din ångerrätt. För att du ska kunna nyttja din ångerrätt ska varorna vara i lika gott skick som när du fick dem. Du får inte använda varorna och de bör returneras välpaketerade i obruten förpackning. Om du returnerar en använd eller skadad produkt förbehåller vi oss rätten att på återbetalningsbeloppet dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde.
6.2. Återbetalning vid nyttjande av ångerrätt
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Faktkostnader återbetalas ej.
7. Reklamationer och klagomål
Vi besiktigar alla varor innan de skickas till dig. Skulle en vara ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentköpslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas utan dröjsmål efter att defekten har upptäckts.
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras genom meddelande oss genom vårt kontaktformulär I ditt meddelande ska du ange ditt namn, din adress, din e-postadress, ordernumret och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande vara, återbetalar vi dig för den defekta varan i enlighet med gällande konsumentköpslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentköpslagstiftning. Vid bedömningen av reklamationer följer vi aktuella riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av varorna.
Vi accepterar inte ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför SKKs kontroll (s.k. force majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller förminskad/utebliven leverans från leverantör.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av varor. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
10. Personuppgifter
Genom att handla i SKK Shop accepterar du att SKK lagrar och behandlar dina personuppgifter för att kunna fullgöra det avtal vi har med dig. Alla personuppgifter behandlas i enlighet med den vid varje tillfälle gällande lagstiftningen. Utförlig information gällande SKKs behandling av personuppgifter, finns på www.skk.se/pub. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.